Ağrılı Cinsel İlişki

İlişkide Ağrı cinsel ilişki esnasındaki ağrıyı ifade eder ve kadınlarda görülen bir sorundur. Toplumumuzda çok sık görülen bir problemdir ve genellikle de çözümsüz kalarak hem sağlığı hem de ilişki kalitesini etkileyen bir tablodur. Cinsel ilişkide ağrı probleminin tedavisi mümkündür. Vajinismusla karıştırmamak gerekir. Çünkü vajinismus ağrı olacak kaygısı ile ilişki olamaması durumudur.

Cinsel ilişkiden hemen öncesi, ilişki sırasında veya sonrasında görülen ağrılı cinsel ilişkiye tıbbi olarak ‘Disparoni’ denir. Her iki cins için ağrılı cinsel ilişki söz konusu olabilir. Ama en sık kadınlarda görülür. Yaklaşık olarak dört kadından üçü yaşamlarının bir döneminde ağrılı ilişki bildirmiştir. En sık cinsel deneyimi olmayan ve perimenopoz/menopoz dönemindeki kadınlarda görülür. Bazıları için geçici bazıları için ise daha uzun süreli bir sorundur.

Disparoni ağrısının, sıklığı, şekli ve hissedildiği yerler farklılık gösterir. Kadınlarda ağrı vulva, vajen girişi, vajen, alt karın, bel, rahim, mesane veya makatda hissedebilir.

Ağrılı ilişki cinsel ilişkiden hemen önce, ilişki sırasında veya sonrasında ortaya çıkabilir. Ağrı geçici, kalıcı veya tekrarlayan niteliktedir. Tıbbi terim olarak ağrılı cinsel ilişki disparoni olarak ifade edilir. Ağrılı cinsel ilişki yaşıyorsanız mutlaka bir doktora başvurun. Ağrılı cinsel ilişki tedavisi nedene odaklı yaklaşım şeklindedir.

Cinsel ilişki sırasında ağrı oluşturacak nedenlerin saptanması ve ortadan kaldırması sorunu çözmeye yardımcı olacaktır.