Fitoterapi

Tedavi edici, hastalıkları iyileştirici ve hastalıkları önleyici olarak tanımlanmış tıbbi bitki kısımlarından doğrudan doğruya; ya da bitkinin farklı kısımlarından hazırlanmış farmasötik ürünlerden yararlanılarak gerçekleştirilen tedavi yöntemidir.

Fitoterapi, rasyonel, kanıta dayalı, allopatik bir tedavi yöntemi olup, biyolojik etkilerden hangi etken-madde grubunun sorumlu olduğu bilinmektedir.

Fitoterapi, her hastalığın oluşma nedeni farklı olduğundan uzman kontrolünde yapılmalıdır.

FİTOTERAPİ, tıbbi etkinliği, bilimsel klinik çalışmalar ile kanıtlanmış bitkilerle yapılan tedavidir.  Vücudun normal işlevlerini uyarmak ve güçlendirmek için seçilir. Böylece vücudun kendisini iyileştirmesine yardımcı olur.

İki amacı vardır;

1) Hastalıkları önlemek ve hastalıklardan korunmak
2) Hastalıkların süre, sıklık ve şiddetini azaltıp, hastalığı tedavi edip, kişiyi sağlığına kavuşturmak.

Fitoterapide bitki ilaçları hastayla yapılan profesyonel görüşmeler sonucu seçilir.

Fitoterapide kullanılan bitkisel ilaçlar, hastanın özel ihtiyaçları için seçilen bitkilerin bir kombinasyonu olabilir. Otlar, çay, tentür, kapsül, tablet ve topikal kullanım için bir losyon/krem şeklinde reçete edilebilir. Hekim tarafından reçete edildiğinde çok güvenli ve etkilidir.

Fitoterapinin Kullanıldığı Hastalıklar:

• Kronik Yorgunluk
  • Migren ve Baş ağrıları
  • Diyabet
  • İnsülin Direnci
  • Karaciğer Yağlanması
  • Aşırı Kilo ve Kilo Verememe
  • Kilo Alamama
  • Kadın Hastalıkları
  • Metabolik Sendrom
  • Mide ve Bağırsak Hastalıkları
  • Tiroit Bezi Hastılıkları