Hamilelikte (Gebelikte) Cinsellik

Hamilelikte (Gebelikte) Cinsellik Güvenli Midir? Hamilelikte cinsellik son derece normal ve pek çok çift için güvenlidir. Eğer annede erken doğum riski, plasentanın aşağı yerlesmesine bağlı kanamalar , plasental sorunlar ya da tekrarlayan düşük geçmişi gibi sorunlar bulunmuyorsa, cinsel ilişki bebeğe karşı bir tehlike arz etmez. Cinsel ilişki sırasında bebek rahatsız olmaz. Bebek, hamilelik süresince karın ve rahmin kas duvarları tarafından korunur. Aynı zamanda amniyon sıvısı da koruyucu bir görevle bebeğin dış etkilerden rahatsız olmasının önüne geçer. Hamilelik süresince hormonlardaki değişiklikler sonucu ve annelik duyguları nedeniyle kadınlarda cinsel istek azalabilir ya da bu isteksizlik çiftlerin ikisinde de görülebilir. Bu sık karşılaşılan bir durumdur ve olağandır. Ancak, eşlerin bu durumu açıkça konuşmaları, akıllarında sağlık ve güvenlik ile ilgili soru işaretleri varsa bir doktora danışıp bilgi almaları önerilir.

Hamilelikte (Gebelikte) Cinsellik Bebeğe Zarar Verir Mi?

Hamilelik süresince yaşanan cinsellik, eğer hamilelik sorunsuz geçiyorsa ve bir komplikasyon gelişmemişse bebeğe ve hamilelik sürecine zarar vermez. Cinsel ilişki ve orgazm, düşükle ya da erken doğumla sonuçlanmaz. Düşükler çoğunlukla bebekteki kromozomal bozukluklar sonucu meydana gelmektedir.

Hamileliğin ilerleyen dönemlerinde orgazm, rahim duvarında küçük kasılmalara neden olabilir. Bu kasılmalar doğuma sebep olmaz. Cinsel ilişki sonrası yatarak dinlenmek orgazm kasılmalarının geçmesini sağlar. Yine de hamileliğin son haftalarında, erkek ejakulatı icindeki prostaglandinlerin hormonal bir tetikleme ile doğuma neden olabileceğine dair bazı düşünceler mevcuttur. Bu sebeple, son haftalarda özelliklede erken doğum hikayesi varsa cinsel ilişkiden kaçınmak gerekli görülebilir.

Herhangi bir cinsel yolla bulaşan hastalık varlığında oluşacak enfeksiyon, hamilelikte ciddi sağlık problemlerine yol açabilir. Herhangi bir risk faktörü olduğu durumlarda prezervatif kullanılması veya cinsel ilişkiye ara verilmesi önerilir.

Hamilelikte (Gebelikte) Cinsellikten Hangi Durumlarda Kaçınılmalıdır?

Hamilelikte kanama görülmesi halinde veya plasentanın aşağıda olması gibi durumlarda ya da rahim ağzında açılma olduğunda cinsellikten kaçınmak gerekebilir. Hamileliğinizde bu gibi bir risk mevcutsa doktorunuz bilgi verecektir.

Ayrıca amniyon suyunun gelmesi halinde de herhangi bir enfeksiyonun önüne geçmek için cinsel ilişkiye girilmemeli ve hemen hastaneye başvurulmalıdır. Su gelmesi acil bir duruma işaret edebilir, doğum başlamış ya da bebeğin amniyon suyu azalmış olabilir.

Ek olarak rahim ağzında açılma gibi bir problem olması halinde cinsel ilişki erken doğum ya da düşüğe sebep olabilir. Çoğul gebelik olması, daha önce erken doğum geçmişi olması veya hamileliğin son aşamalarında olmak da cinsel ilişkiden kaçınmayı gerektiren durumlar arasındadır. Ağrılı cinsel ilişki olması veya gebenin mutluluk duymadığı durumlarda da cinselliğe ara verilmelidir. Ön sevişme sonrası yeterli ıslanma ve gevşeme oluyor ise o an cinsel birliktelik ertelenebilir. Kadının kendini rahat hissedebilmesi önemlidir.

Hamilelikte doktor kontrolü çok önemlidir. Cinsellik olsun ya da olmasın, annelerin hamilelikleri boyunca doktor kontrollerini aksatmamaları hem kendi sağlıkları hem de bebeklerinin sağlığı açısından büyük önem taşır.